معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران خواستار قطع سفرهای غیرضروری به استان شد و گفت: شهروندان سایر نقاط ایران باید نسبت به وضعیت قرمز کرونا در مازندران هوشیار باشند و از هر گونه سفر غیرضروری به این استان خودداری کنند.

سفر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین حسن‌نژاد افزود: به طور حتم رسانه‌ها و مسئولان استان‌های دیگر در آگاه سازی مردم نسبت به شرایط کرونایی استان مازندران تلاش کرده و می‌کنند، ولی با این وصف ما شاهد حضور گسترده مسافران و گردشگران در تعطیلات جاری در این استان هستیم.  

وی با اشاره به موج تازه مسافرت‌ها به مازندران از روز پنجشنبه ۱۶مرداد و تداوم آن با توجه به تعطیلی عید غدیر خم گفت: مسافران باید هوشیار باشند که توصیه‌های ما برای سلامتی خودشان و مردم استان‌های دیگر است.  

معاون سیاسی استاندار مازندران از گردشگری به عنوان مهم‌ترین بخش اقتصادی استان یاد کرد و افزود: البته حضور پرشمار گردشگر در استان در شرایط عادی برای اقتصاد مازندران خوشحال کننده است، اما در شرایط حاضر وضعیت به گونه‌ای دیگر رقم خورده و ناچاریم برای سلامتی مردم مازندران و استان‌های دیگر توصیه کنیم به شمال سفر نکنند.  

وی حضور گردشگران را برای مازندران سرمایه توصیف کرد و گفت: در شرایط کنونی باید از این سرمایه گذشت زیرا مهم‌ترین اولویت ما سلامتی جامعه و قطع زنجیره انتقال ویروس است.  

حسن نژاد اظهار کرد: در صورت ابتلای مسافران به کرونا این ویروس به استان‌های دیگر سرایت خواهد کرد و چرخه‌ای بی‌انتها از شیوع را منجر می‌شود.  

کادر درمانی را خسته‌تر نکنیم

معاون استاندار مازندران به خستگی کادر درمانی و پزشکی استان اشاره کرد و گفت : از مردم می‌خواهیم که شرایط کادر درمانی را درک کنند زیرا نه تنها تا کنون تعداد قابل توجهی از آنان شهید شدند، بلکه بسیاری از آنها ماه‌ها از خانواده و زندگی عادی خود دور بوده‌اند.  

وی حضور پرتعداد مسافران در مازندران با توجه به شرایط قرمز کرونایی را نگران کننده توصیف کرد و افزود : به مسافرانی که به مازندران سفر کردند توصیه می‌شود حداقل از حضور در اماکن عمومی خودداری کرده و پروتکل‌های بهداشتی را کاملا رعایت کنند.  

طی روزهای اخیر با توجه به پیوند خوردن تعطیلات عید غدیر خم به تعطیلات پایان هفته، مازندران شاهد موج گسترده‌ای از مسافرت شهروندان از نقاط مختلف کشور بوده است. ترافیک سنگین مسافران در روزهای ۱۶ و۱۷ مرداد تردد در برخی محورهای مواصلاتی به خصوص هراز و چالوس را با مشکل مواجه کرد.  

این در حالی است که مازندران از هفته دوم تیر ماه وارد موج دوم شیوع کرونا شد و بر اساس گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون حدود یکهزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از ۲۲ شهرستان استان هم وضعیت شیوع کرونا در ۲۰ شهرستان قرمز است.

کد خبر 538314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha